Nieuw register aanvragen

 

Het CHBB kan nieuwe registers instellen. Dit kan gebeuren:

  • op verzoek van de LHV of het NHG;
  • op verzoek van door de LHV en het NHG erkende categorale verenigingen, stichtingen, expertgroepen, werkgroepen of commissies;
  • op eigen initiatief van het CHBB.

Specifieke eisen formuleren
In alle gevallen moet de noodzaak en wenselijkheid van het register worden aangetoond (zie toetsingskader en uitvoeringsregeling. De aanvragende partij formuleert, met behulp van het aanvraagformulier en in overleg met de ambtelijk secretaris van het CHBB, de specifieke eisen voor inschrijving en hernieuwing van de inschrijving en legt deze voor aan het CHBB.

Goedkeuring
Na goedkeuring door het CHBB moet de instelling van een register bestuurlijk worden goedgekeurd door het NHG en de LHV. Deze procedure neemt in totaal ongeveer een half jaar in beslag.

Contact
Indien u van mening bent dat het wenselijk is een nieuw register in het leven te roepen, kunt u contact opnemen met de ambtelijk secretaris via mail@chbb.nl of via telefoonnummer (030) 28 23 760.